Thursday 27 December 2012

ketawa di subuh hari..

wing2... rjin pulak aku mnghupdte blog ni kan.. mcuri msa sbntar.. hehe hari ni aku nak crta smthg sikit yg agak mlucukan bgi aku dan romate aku.. klau trngat msti aku nak tergelak.. lwak sgt ke der.. lwak la jugak.. -__- agak kuatla aku gelak msa kejadian ini berlaku.. hehe

al kisah bmula begini, um mcm knak2 riang pulak dah.. ok2 blik pda topik asal.. sebelum stdy week bermula, ustaz aku, namanya ustaz hasrul ada bagi asemen.. dia sruh kami ~ i means classmates aku la~.. wat rakaman suara, mcm arts la plak kan.. rkam suara kita sndri. bukan rkam ckp assalamualikum ustaz, ni saya syuhada.. bukan cmto.. rkam taranum oit.. hari to kami sempat belajr lagu2 taranum soba, sikah dan nahwan. sempat bljr 3lagu je kan tapi bljar 3 pon dok pndai2 lagi, lari tone dia , tak sama mcam ustz ajar.. nak beljar taranum ni mna ckup smggu,sebulan or 1sem, lma jugak lah bgi orang yg mcam aku ni kan.. mmerlukan msa yg mnckupi, tapi sem ni je bljr kan. in shaa allah lepas ni aku boleh cri inisiatif lain tuk menambahbaikan taranum aku tdi. ayah pon ada ckap nnti bljr dengan mak sdra.. wewe. ske2.. srnok bertaranum ni kwan2 smbil mghayati mkna ayat AL-QURAN..

pnjg pulak syarahnya, mcm ni lah klau SYUHADA mula merapu... blik pda topik tdi.. lepas dpat je asgmnt to, aku pon rkam la.. pergh skli buat berjam2 lamanya pdhal surah ar rahman ayat 1-22 je pon.. hehe dengr rkamn ustaz dlu, brulah aku rkam suara aku pulak, frst buat sempat 4 ayat.. pasto aku stop.. dengar balik apa aku rkam tdi. haha mmg tak sedap la jwap dia. shumbang bak kata ustz aku.. haha ok stop la smpai situ kan. esok pulak aku smbg rkam.. 

stiap hari aku mmg dh set time ~alarm hp~ pagi2 nak bngun smyang subuh.. akan ada dua alarm stiap pgi.. hehe jenis aku lak klau alarm bbnyi aku ttp dan tido balik.. hehe lepas to bgunlah semyng sbuh kan.. wjib jangn di tinggalkan.. ntah mcm mna 2 3 hari ni stiap pagi lepas alarm bbnyi, tiba satu suara mengiang di tlnga aku, (-__-) ni suara spa pulak nih bertaranum pgi2 buta ni, wktu sbuh, sunyi je kan.. nak kata ayam berkokk tak de kot sebab umah area taman, klau kmpg wjib de bnyi ayam an. aku pelik dah ni, rupa2nya that's my voice.. haha terus aku bngun dan trgelak sndrinya.. mcm mna boleh jdi alarm nih!! haha tslp tekan la toh.. 

kelmarin romate aku crta ada satu pagi to aku tak bgun lagi kot, tak sedar alarm bbnyi.. dh la alarm to rkman aku kan.. mmg hbis lah rkamn to romate aku dengar kn. mlu kot.. lri tone,shuumbang,sedap suaranya lagilah jauh kan.. haha aduii pagi2 pon dah wat orang gelak kan.. haha syuhada2... hari to snok sangat gelak ke romate btranum, skli orang gelak ke aku balik.. grr haha

note: jangan gelakkan orang, smpai masa apa yang kita gelakkan to jadi kat kita balik. pngjaran buat diriku...

okeh itu sahaja untuk hari ni.. hope tak ada yang terasa bila mmbcanya.. sekadar berkongsi cerita.. ^__^ yang baik itu dari allah, yg buruk itu dtg dri kelemahan sya sndri.. wassalam

No comments: