Thursday 27 December 2012

sabar separuh daripada iman....


selamat malam smua.. korang tengah buat apa.. um bgi student usim mcm aku ni mstilah tengah stdy kan.. al mklumlah exam final bkl menghmpiri kita... aku curi time jap nk berblogging sbntar.. ngee... romate aku lak tengah tgok cerita korea.. ksyuk to.. aku ada msa lyan jugak, runningman.. ~~gwangsoo the poyo boy~... haha tak leh aku terbayang muka dia yg dalam kepanaan to.. tpi kdang2 klau tnsion stdy bila tgok runngman nih hilg skit stress.. sebb tengok gelgat diorg kan.. hehe

bukan to aku nk cerita malam ni.. um sekarang musim exam, mkan pon dah jrang.. pgi just mnum air milo ngn oat je.. wawawa klau kwan2 dengar ADA makn to je msti kata nak diet la to, tak pon nak kuruskan bdan .. klau nak kurus pon ok apa.. hehe tak pelah aku bersykur dengan keadaan aku sekarang.. gemuk ke kurus tak kesah, janji aku sihat dan berdaya tuk beribadah kepadaNYA... alhmdllah... 

~intro skit je, skli isi pnjg lebor.. ~~ smbg blik crta. dh pagi makn to je, siang tak makan dah.. so dinner je la.. aku ngn romate sllu klua lps maghrb sbb takut rmai orang.. stiap kali nak prgi mkan msti kitaorg mcri baju yg ssuai nak prgi mkan, bkan nak cri pblisiti, tpi kami sllu makan kat kedai to.. bju pon selang seli je tukar.. hehe td kemain lagi aku pkai jubah liklap2.. ~kelip2 ku sngka api, ttpi kelip ni rupanya manik di jubah ku~ haha ngrut sudah... bia la orang nak kata aku ni beria sakan pkai jubah camto pdahal nak prgi mkan je kan.. yg penting aurat di jaga..

um smpai je kedai to, mcm kepanaan aku ngn romate aku, tak ada org pon nak ambl order kami.. ~thula kami sllu makan situ, mmg buat tak nampak je kan..~ grr
yang tukang ambil order to boleh dia berbisik sama kwan dia bila kami pggil sruh ambil order.. germ tak ki situ.. sabar jela.. last2 aku pnggl akk yg jdi cashier to ambl order.. bru puas hati.. to dah sekian.. tggu mkanan nak dekat stgh jam lbih kot... geram smkin mmncak.. SABAR MENUNGGU.. tgn nak mengangkt dah ni nak pnggil akk to nak tnya mknan kami tak siap lagi ke.. tup2 nasi dah smpai.. tangan pon terus trun ke bwah.. hehe senyum lebar tpancar di wajah.. and then TERUS LA MAKAN.. lapar kot.. tak pandang orang dah.. apa pon hidup kena sntsa bersabar.. (^__^) that's all for tonight.. assalamualaikum

NOTE: kunci kehidupan kte adalah kesabaran...penuh hikmah jika ianya dapat tersemat dalam diri,namun ianya akan hilang jika kemarahan menguasai diri..sme2 belajar pupuk sabar dalam stiap sesuatu perkara..Insya-Allah kita akan sntiasa drahmati-Nya..








No comments: